Distribútor debnenia a lešeniaNašim zákazníkom je spoločnosť, ktorá zastupuje významných výrobcov v sortimente debnenia a lešenia a poskytuje technickú podporu svojim obchodným partnerom. Pôsobí na slovenskom a českom trhu s tým, že časť obchodných aktivít smeruje aj na európsky trh. Jej zákazníkmi sú primárne stavebné a montážne firmy, prostredníctvom ktorých pokrýva predaj koncovým zákazníkom. |
|
IT systém pred zavedením CRM MalinaV distribučnej firme bol zavedený samostatný internetový obchod určený na objednávanie tovaru a ekonomický softvér, ktorý slúžil na vedenie účtovníctva a skladového hospodárstva. Ekonomický softvér bol vzhľadom na finančnú náročnosť licencií dostupný len pre obmedzený počet užívateľov. Informácie obchodným zástupcom poskytoval určený zamestnanec vo firme, ktorý na požiadanie exportoval databázy a manuálne pripravoval reporty pre manažment. |
Práca s oddelenými databázamiIT systém zákazníka pozostával z ekonomického softvéru a internetového obchodu, cez ktorý prebiehalo objednávanie tovaru. Obe databázy sa napĺňali nezávisle od seba, čo spôsobovalo rozdielnosť dát. Dôsledkom boli časté chyby, kedy prišla objednávka produktu v nižšej cene a následne bola vystavená faktúra vo vyššej cene. Okrem časového zdržania zamestnancov, to stálo distribučnú firmu ďalšie náklady v podobe zníženej marže a nižšej spokojnosti jej zákazníkov. |
Tvorba cenových ponúk v exceliKeďže firma pôsobí v segmente, kedy je potrebné na každú zakázku pripraviť konkrétne riešenie, obchodníci vypracovávali cenové ponuky. Na prípravu cenovej ponuky slúžil samostatný excel, ktorý pravidelne aktualizoval produktový manažér. Excel automaticky zobrazil popis produktu a cenu, avšak obrázky museli obchodníci pracne kopírovať z cenníka. Celý proces tvorby ponuky bol veľmi pracný a zdĺhavý. Ponuky boli uložené len v počítačoch obchodníkov, v prípade straty alebo poškodenia notebooku sa nenávratne stratili, chýbal prehľad o rozpracovaných projektoch. |
Reporting obchodníkov v exceliDistribučná firma pracovala s 25 obchodnými zástupcami v teréne. Kontrola ich fungovania bola rozložená medzi troch area manažérov a každý z nich využíval excelový reporting. Excelové zošity boli pripravené pre každého obchodníka zvlášť s naimportovanou databázou zákazníkov z daného regiónu. Manažéri dokázali vyčítať množstvo stretnutí, avšak získavanie ďalších informáci bolo pracné a len na spracovanie analýzy jedného obchodníka potrebovali dva dni času. Množstvo práce potrebné na spracovávanie dát bolo extrémne veľké a pre distribučnú firmu neprimerane finančne náročné. |
Čo obsahovalo zavedenie CRM Malina?Zavedenie CRM Malina do distribučnej firmy obsahovalo kompletnú funkcionalitu CRM systému vrátane integrovaného internetového obchodu a obchodníckych a manažérskych nástrojov. Súčasťou bolo prepojenie CRM Malina s existujúcim ekonomickým softvérom a online synchronizácia databáz. |
Poriadok v databáze zákazníkovCRM Malina s integrovaným e-shopom sme prepojili prostredníctvom synchronizačných skriptov s existujúcim ekonomickým softvérom. Odbúral sa tak večný problém s nejednotnosťou databáz a minimalizovali sa chyby vo fakturácii. Významným krokom dopredu bola aj vyššia dostupnosť CRM pre všetkých zamestnancov firmy, čo donieslo väčšie množstvo uložených informácií o zákazníkoch, kontaktných osôb a a dokonalý prehľad o zrealizovaných aktivitách nielen obchodných zástupcov. |
Tvorba cenových ponúk v CRM MalinaČas potrebný na vytvorenie cenovej ponuky sa znížil až o 70% a vytvoril priestor na väčšie množstvo predajných aktivít. Počet ponúk medziročne vzrástol o 434%. Centrálne spravovanie produktového portfólia produktovým manažérom zabezpečilo online aktuálnosť cien, rovnakú kvalitu popisov a obrázkov v cenových ponukách pre všetkých obchodníkov. Cenová ponuka vytvorená v súlade s firemným dizajnom je oveľa lepšie a profesionálnejšie vnímaná obchodnými partnermi. Pre obchodníkov aj manažérov je vždy k dispozícii prehľad o pripravených projektoch a budúcom vývoji predaja. |
Eshop integrovaný v MalineInternetový predaj je jedným z najvýznamnejších predajných kanálov distribučnej firmy na slovenskom, českom, ale aj zahraničnom trhu. Z toho dôvodu sme pripravili riešenie, kedy je možné spravovať celé produktové portfólio v piatich jazykových mutáciách. Veľkým prínosom je taktiež používanie rovnakej databázy zákazníkov, ich spravovanie v CRM a oslovovanie prostredníctvom modulu pre zasielanie hromadných mailov. |
Zníženie nákladovZavedením CRM Malina sa znížila administratívna záťaž vo firme, čo umožnilo presunúť niektorých zamestnancov na novootvorené pracovné pozície. Odpadla potreba spracovávať reporty pre manažment a poskytovať informácie obchodným zástupcom. Naopak, firma nebola nútená prijať nových zamestnancov a mohla lepšie využiť skúsenosti svojich ľudí. |